#1 Geen wachtrijen
Van wachten wordt niemand blij. Met de tablet kan de persoonlijke QR-code vanaf de telefoon van de deelnemer worden gescand. Zodra de code gescand is, wordt de badge binnen enkele seconde geprint en kan de deelnemer direct doorlopen. Dit gaat natuurlijk een stuk sneller dan wanneer een hostess moet zoeken tussen honderden naambadges die zijn uitgestald op tafel.
#2 Direct overzicht van aanwezige deelnemers
Iedereen die wel eens bij een registratiebalie heeft gestaan zal dit vast herkennen: wanneer het programma bijna gaat beginnen, komen collega’s of andere deelnemers naar je toe met de vraag: ‘Kun je kijken of x al binnen is?’. Wanneer je de deelnemers niet persoonlijk kent, kan die vraag lastig zijn om te beantwoorden. Door de naam in te typen in de tablet kun je direct zien of een specifiek persoon al is ingecheckt of niet. Ook kun je in een oogopslag het totaal aantal aanwezigen zien én dit wordt ook nog eens real-time geupdated. Hierdoor kun je al je stakeholders voorzien van daadwerkelijke aantallen in plaats van dat je een schatting moet geven.
#3 Spelfout? Zo aangepast!
Er is altijd wel een deelnemer wiens naam of bedrijfsnaam verkeerd gespeld staat op de badge. Erg balen natuurlijk! Dat is niet de eerste indruk die je de deelnemer wilt geven. Dit is extra vervelend wanneer alles al vooraf geprint is. Dan loopt de deelnemer de hele dag rond met een verkeerde badge. Of erger: de deelnemer probeert de fout zelf te herstellen met een zwarte marker. Met een check-in op locatie is het aanpassen van de naam geen probleem. Je kunt ter plekke een wijziging maken via de tablet en binnen een paar seconden heeft de deelnemer een nieuwe badge met de juiste spelling. Zo kan die zwarte marker gewoon in de tas blijven zitten.
#4 Meer dan alleen een naam badge
Dat de naam en bedrijfsnaam van de deelnemer op de badge komt te staan is eigenlijk vanzelfsprekend. Maar wist je dat je veel meer handige informatie kwijt kunt op de badge? Wat dacht je van het printen van de deelsessies die de deelnemer gekozen heeft inclusief de zaalnummers waar deze plaatsvinden. Zo heeft iedereen een persoonlijk programma tot zijn of haar beschikking.
#5 Je houdt tijd over
Op de dag van het evenement ben jij als eventmanager continu in de weer. En iedereen komt naar jou toe met vragen. Zijn de sprekers er al? Heeft de cateraar rekening gehouden met de dieetwensen? Wat is het WiFi wachtwoord? En ga zo maar door.. Hoe fijn is het dan als het check-in gedeelte volledig uit handen wordt genomen. De event engineer die meekomt naar locatie heeft alleen stroompunten nodig. Hij installeert de boel én geeft een briefing aan de hostessen. Is de inkt op? Dan vervangt hij deze binnen enkele seconden. Kortom: jij hebt er geen omkijken naar en kan de focus leggen op andere dingen. Ideaal!