Parallelsessies
In de middag duiken we dieper de praktijk in met inspirerende parallelsessies. Experts en ervaringsdeskundigen delen succesvolle cases, wetenschappelijke inzichten en praktijkgerichte oplossingen. Een deel van de sessies vindt plaats in de exclusieve VIP-lounges van het circuit, waar je in een unieke setting kunt leren en netwerken.
Er vinden drie sessies plaats waaruit je als deelnemer kunt kiezen:
Sessie 1. BEST PRACTICES
Case presentatie T-Rex Quick-Step Vuelta 2024 activatie
Van de UCI mogen WorldTour wielerploegen elk jaar één keer hun naam en outfit aanpassen. Dus herdoopte Soudal de Soudal Quick-Step ploeg tijdens de Vuelta tot T-Rex Quick-Step. Dat en de opvallende 360° campagne eromheen creëerde naast enorme visibiliteit niets minder dan een hype. De activatiecase won de Best Activation Award op de Belgian Sponsorship Awards en er werd een boek van gemaakt.
Marko Heijl (Soudal)
Case presentatie 3x3 Unites
Basketbal was in 2023 en 2024 één van de snelst groeiende teamsporten van Nederland, de basis van deze populariteit ligt volgens 3X3 Unites op straat. De Olympische sport 3X3 basketbal is de grootste Urban teamsport ter wereld. Met 3X3 basketbal als middel biedt 3X3 Unites jongeren handvatten om eigenaar te worden over hun eigen succes. Sinds de oprichting in 2016 inspireert en ondersteunt 3X3 Unites jongeren die hun dromen willen najagen. Om zo een positieve impact te hebben op hun leven en daarmee de wereld om hun heen, vanaf de straat naar de top! Inmiddels is 3X3 Unites actief in meer dan 50 gemeenten en organiseert meer dan 12.000 activiteiten per jaar begeleidt door meer dan 450 jongeren die een bijbaantje hebben en lokaal eigenaarschap en ambassadeurschap tonen. De kracht van 3x3 gaat uit van het nemen van initiatief en regie over je dromen en ambities. Mark Schuurman en Jesper Jobse nemen de aanwezigen mee over hun proces door de jaren heen en de rol van community building. Ze presenteren hun ontwikkeling en de waarde van partnerships vanuit privaat en publieke partners.
Mark Schuurman en Jesper Jobse (3x3 Unites)
Reframing women turning history into her story (ING)
ING is de bank die staat voor gelijke kansen voor iedereen. Financiële gezondheid is een belangrijk thema voor ING, omdat dit mensen de vrijheid geeft om te doen waar zij energie van krijgen. Helaas is 44% van de vrouwen financieel afhankelijk van een partner of de overheid. Vrouwen dealen met zaken zoals oneerlijke rolverdeling, de loonkloof en het glazen plafond. En op weg naar financiële vrijheid laten zij zich sneller afremmen door onzekerheid en schuldgevoel. Beeldvorming heeft invloed op hoe wij denken over onze eigen kansen en kunnen. Het Rijksmuseum zit vol inspirerende verhalen over onafhankelijke vrouwen uit de 17e eeuw. Ze zijn verborgen, omdat we eraan voorbijlopen. Daarom maakte ING een campagne om de Audiotour ‘Vrouwen in het Rijksmuseum’ te promoten.
Eline Overkleeft (ING) en Marije Plaum (Rijksmuseum)
Sessie 2. TALENTEN
De SponsorRing Talent van het Jaar is sinds editie 2023 een nieuwe categorie binnen de SponsorRingen. In deze sessie werken de sponsortalenten van de shortlist van de vakjury op basis van een briefing een vooraf bepaalde case uit. De talenten presenteren deze vervolgens op consistente en enthousiaste wijze elk hun plan van aanpak aan de vakjury. Daarbij tonen ze overtuigingskracht, strategisch inzicht, innovatieve ideeën en creatief vermogen. Je kunt deze aanstormende talenten in actie zien door het bijwonen van deze sessie. Na het presenteren van de case aan de vakjury bepaalt de jury de winnaar, die bekend wordt gemaakt tijdens de Awardshow van de SponsorRingen in juni 2025.
De jury let op:
goed onderbouwd, consistent sponsorplan waaruit strategisch inzicht blijkt;
onderscheidende aanpak waaruit innovatief vermogen en creativiteit blijkt;
drive en enthousiasme/overtuigingskracht bij het presenteren van de case.
Je kunt deze aanstormende talenten in actie zien door het bijwonen van deze sessie. De vakjury SponsorRingen Talent van het Jaar bestaat uit Mariëlle Krouwel (NN, voorzitter), Steven Sedee (The Sponsor Agency), Robrecht Stoekenbroek (Being There), Christian van der Ven (KPN) en Lotte Heijnis (AGU)
Sessie 3. PRIJSWINNENDE CASES
Podcast Het geheim van het meisje met de parel
In 2023 leende het Mauritshuis haar wereldberoemde ‘Meisje met de parel’ uit aan het Rijksmuseum in het kader van de grote Vermeertentoonstelling. Dit momentum wilden het Mauritshuis en NN aangrijpen om een breed publiek het plezier van kunst te laten ontdekken en tegelijkertijd de koppeling tussen het Meisje en het Mauritshuis te bestendigen. Het was daarbij de ambitie om dit op een innovatieve, kostenefficiënte en impactvolle wijze te doen. Gekozen werd voor een laagdrempelige podcastserie met hoge amusementswaarde: ‘Het geheim van het Meisje met de parel’: een avontuurlijke zoektocht waarin host Splinter Chabot de geheimen van het schilderij probeert te onthullen. Deze case was winnaar van de SponsorRing Beste gebruik van Content, editie 2023.
Roland Ykel (Nationale Nederlanden)
VriendenLoterij en ESPN: Voetbal Geeft
Deze case won Zilver in de categorie Branded Content & Media Partnerships (SponsorRingen editie 2023). De VriendenLoterij en ESPN ontwikkelden gezamenlijk het maatschappelijk activatieplan ‘Voetbal Geeft’. ‘Voetbal Geeft’ bestaat uit zes activaties gedurende het voetbalseizoen die invulling geven aan de titel Maatschappelijk Partner Eredivisie van de VriendenLoterij. De uitdaging voor de VriendenLoterij is het duidelijk maken van de maatschappelijke impact die eredivisieclubs gezamenlijk hebben. Iedereen in Nederland weet wanneer zijn favoriete club een wedstrijd speelt, wedstrijden worden massaal gekeken en besproken en veel mensen volgen het voetbalnieuws. Maar lang niet iedereen weet welke sociaal-maatschappelijke initiatieven zijn club buiten het veld in de stad en regio organiseert. Het vergt creativiteit om video’s met een maatschappelijk karakter aansprekend te maken voor het brede voetbalpubliek. Met ‘Voetbal Geeft’ is de juiste manier gevonden om een gezicht te geven aan wat clubs doen om zeven dagen per week impact te maken buiten de lijnen.
Maarten Vreuls (Vriendenloterij), Aukje Geubbels (Eredivisie) en Nick Hoogebeen (ESPN)
Van Feyenoord fan naar Univé lid
Winnaar categorie Beste gebruik van ROI/Businesscase SponsorRingen editie 2023. Univé Het Groene Har werd in 2022 partner van Feyenoord. Als Supporter van Sport wil Univé sport voor iedereen in de samenleving toegankelijk maken en mensen stimuleren om te bewegen. Samen met Feyenoord zijn verschillende maatschappelijke initiatieven ontwikkeld. Een bijzonder aspect van het partnerschap is het Univé Clubhuis De Kuip, een ontmoetingsplek in het stadion met uitzicht.
Dennis van Keulen (Feyenoord)
SponsorReport Jaarcongres - The future of partnerships
SponsorReport Jaarcongres - The future of partnershipssponsorreport@sportsmedia.nl
SponsorReport Jaarcongres - The future of partnershipssponsorreport@sportsmedia.nlhttps://www.aanmelder.nl/sponsorreport-jaarcongres-2025
2025-03-18
2025-03-18
OfflineEventAttendanceMode
EventScheduled
SponsorReport Jaarcongres - The future of partnershipsSponsorReport Jaarcongres - The future of partnerships0.00EUROnlineOnly2019-01-01T00:00:00Z
Nog niet bekendNog niet bekend