Branding via naambadges
Welke rol spelen naambadges bij het verbeteren van de branding en het overbrengen van de boodschap van een evenement? Kun je voorbeelden geven van succesvolle branding via naambadges?
Liselotte: “Naambadges zijn een uitstekend branding middel, omdat iedereen op het evenement er eentje krijgt. Organisatoren kunnen ze aanpassen aan de huisstijl van het evenement, met kleuren, logo’s en slogans. Dit versterkt de merkidentiteit en maakt een blijvende indruk op deelnemers. Ook kunnen hier sponsoren op verwerkt worden.”
QR-Codes voor Efficiënte Check-In
Op welke manieren kan het gebruik van QR-codes organisatoren helpen bij het stroomlijnen van de check-in en het verzamelen van waardevolle gegevens over deelnemers?
Liselotte: “QR-codes: Snel, Slim, en Strategisch. Ze stroomlijnen niet alleen de check-in met tablet-scans, maar ontsluiten ook waardevolle gegevens voor analyses en follow-up. Denk aan het toekennen van (studie)punten en het ontrafelen van de meest gewilde deelsessies – dat is pas slim evenementenbeheer!
Deze offline data is heel krachtig in combinatie met de online real-time inzichten die je kan inzien middels onze event statistieken.
Leads Genereren met de Prospector App
Hoe helpt de Prospector App organisatoren en standhouders om leads te genereren en te beheren tijdens en na evenementen? Heb je voorbeelden van succesverhalen met deze app?
Liselotte: “De Prospector App is een gamechanger voor leadgeneratie.” Standhouders kunnen eenvoudig de event badges van deelnemers scannen om contactgegevens te verzamelen en kunnen zelfs eventuele notities toevoegen. “Dit heeft geleid tot aanzienlijk meer waardevolle leads en succesverhalen bij diverse evenementen.”
Design en Aanpassing van naam badges
Wat zijn enkele best practices voor het ontwerpen van naambadges die zowel functioneel als esthetisch aantrekkelijk zijn voor deelnemers?
Liselotte: “Eenvoud is vaak de sleutel. Zorg voor duidelijke en leesbare informatie op de event badges die relevant zijn voor de deelnemer. “En vergeet niet om de event badges aan te passen aan het evenement thema of de doelgroep.”
Duurzaamheid en Minimalisering van Verspilling
Welke voordelen biedt het gebruik van duurzame naambadge-materialen en het minimaliseren van verspilling voor zowel organisatoren als het milieu?
Liselotte: “Met onze Event Check-In verlagen we verspilling door alleen naambadges te printen voor deelnemers die daadwerkelijk aanwezig zijn. Bovendien moedigen we het hergebruik van naambadges aan bij meerdaagse evenementen. Wat opvallend is, is dat veel evenementen aan het einde van het evenement de lanyards verzamelen bij de uitgang voor hergebruiken de naambadges te verzamelen om te recyclen. “Dit heeft niet alleen een positieve impact op het milieu, maar resulteert ook in kostenbesparingen.”