Stel dat het maximale deelnemersaantal voor je evenement is bereikt. De kans op eventuele no-shows of afmeldingen is altijd aanwezig. Om er zeker van te zijn dat je het maximale aantal mensen kan ontvangen, hebben wij een optie gemaakt om een wachtlijst te openen. Zo ben je altijd verzekerd van een geslaagd evenement!
Een wachtrij geeft deelnemers die zich te laat hebben aangemeld, de mogelijkheid om zich aan te melden op de wachtrij. Als er sprake is van afmeldingen, krijgen zij automatisch een uitnodiging om zich definitief aan te melden.
Als organisatie heb jij volledig inzicht en controle over de wachtlijst. Zo kun je deelnemers prioriteren of verwijderen. Ook de deelnemer kan zijn plek op de wachtlijst annuleren.
Zo stel je de wachtlijst in
Onder de algemene instellingen van je evenement staat een extra optie onder de kop ‘Registratie en website openstelling’.
Wanneer het maximale aantal deelnemers hebt ingevuld krijg je de optie om een wachtlijst aan te maken. Ook hier kun je een maximaal aantal personen aangeven.
Onder aanmeldingen zie je vervolgens een extra tabel met wachtlijst. Hier staan alle mensen die zich hebben aangemeld voor de wachtlijst. Degene die bovenaan staat, wordt als eerste gemaild dat er een plek beschikbaar is gekomen. Je kunt de lijst als organisator aanpassen.
Als het maximale aantal deelnemers is bereikt, wordt de wachtlijst automatisch geactiveerd en krijgen gebruikers een ander formulier te zien. Als de wachtlijst ook vol is, krijgt de gebruiker hier een melding van.
In het berichtencentrum zet je de communicatie klaar zodat deelnemers op de wachtlijst automatisch een e-mail ontvangen als er een plek vrij komt op de deelnemerslijst.
Deze functie is niet alleen fijn gedurende de pandemie, maar ook zeker hierna. Hierdoor haal je meer uit je evenement en ben je altijd verzekerd van een volle zalen!