Wij interviewden Timothy van ECP om meer te leren over het evenement en over zijn ervaringen met aanmelder.nl:
Jullie hebben gebruikgemaakt van Event Management en Event Check-In voor het evenement. Waren er speciale aandachtspunten toen jullie kozen voor deze producten?
“Dat was voor ons vooral support. Zelf ben ik verantwoordelijk voor de coördinatie bij ECP en ben ik het centrale contactpersoon voor aanmelder.nl. Zodat iedereen die vragen heeft snel antwoord krijgt. Vaak krijg ik dan vragen over hoe iets ook alweer precies zit. Sommige punten los ik zelf op, maar voor andere verwijs ik mensen ook door naar de support afdeling. Dat wordt dan heel snel opgepakt en er wordt ook meegedacht met de gebruiker. Daar zijn we erg positief over.”
En hoe bevallen de producten?
“Event Management heeft een vriendelijke interface. Het is duidelijk, bijvoorbeeld qua stappen die je moet ondernemen. Wij maken bijvoorbeeld een evenement aan door een oude te klonen en aan te passen. Dat werkt super. Je hoeft niet veel aan te passen. Als je kijkt naar de software, dan is dat makkelijk en overzichtelijk opgemaakt. Alle stappen zijn duidelijk en makkelijk te volgen. Ook voor mensen die minder bekend zijn met de software. Het opmaken van berichten en de creatieve vormgeving: je kunt er heel veel mee. Wij wilden bijvoorbeeld berichten opmaken en bepaalde keuzes meegeven in het registratieformulier. Eigenlijk alles wat wij wilden, dat ging daarmee en het inrichten ging ook soepel.
Eigenlijk hebben we niet veel problemen ervaren met de software, dus voor ons werkt dat gewoon goed.”
Fijn! Heb je ook feedbackpunten voor ons?
- Niet echt, soms werkt iets niet en dan bellen we support. Zo ging er bijvoorbeeld op een evenement iets mis met de badges, maar de engineer reageerde direct waardoor het snel werd opgelost.
- Sommige dingen, zoals bijvoorbeeld het opmaken van een tabel met tijden, kunnen lastig zijn met de software. Gebruikers hebben dan of meer ervaring nodig of hebben vooraf een ander verwachtingspatroon over hoe iets eruit komt te zien met de software.
“Maar dat is ook weer het mooie van aanmelder.nl: wij willen graag dit en als dat niet kan, dan kijken we of het door ons veel gebruikt zou worden en of er maatwerk voor nodig is. Er is altijd wel een oplossing te vinden voor het probleem.”
Dank je wel! Heb je ook misschien nog tips of inzichten die je met andere eventmanagers wil delen die aan de slag gaan met aanmelder.nl?
“Wat we nu aan het doen zijn, intern, is het vormgeven van verschillende templates zodat iedereen met dezelfde templates werkt. Dat zorgt voor consistentie. We zijn nu best wel ervaren in het systeem en daarom willen we het steeds makkelijker voor onszelf inrichten zodat iedereen binnen ECP er mee aan de slag kan gaan. Eigenlijk zijn we daar een professionaliseringsslag in aan het maken en proberen we ook steeds meer collega’s aan te haken vanuit andere projecten.”
“Er zijn zoveel functies in het systeem. Ik heb wel eens collega’s gehad die door de bomen het bos niet meer zagen. Des te meer er standaard ingesteld staat, des te sneller en gemakkelijker zij aan de slag kunnen.”
Goede tips! Vind in 2024 weer het Jaarfestival plaats?
“Eind dit jaar gaan we weer het Jaarfestival organiseren en dan gaan we natuurlijk weer aanmelder.nl gebruiken.”
Dank!