#2 Een grotere opkomst en meer bereik
In tegenstelling tot een fysieke locatie met een beperkt aantal plaatsen, biedt een goed online event platform vrijwel onbeperkte ruimte of in elk geval meer capaciteit. Daarnaast is reisafstand geen factor bij de beslissing om deel te nemen aan jouw event. Door het event hybride te maken kun je zo dus een groter bereik realiseren.
#3 Versterk de interactie
We hebben allemaal een beeld bij de niet optimale interactie tijdens, bijvoorbeeld, een online vergadering. Mensen kunnen thuis sneller worden afgeleid. Een hybride event biedt echter ook enorme kansen voor interactie. Voor veel mensen is het stellen van vragen bijvoorbeeld laagdrempeliger en prettiger online dan offline. Je hoeft immers niet op te staan in een zaal en te wachten tot de microfoon naar je toe komt om een vraag te stellen. Zo leiden online event varianten vaak al snel tot meer interactie met je publiek.
Tip: Regel een goede livestream. Het gebruik van meerdere camera’s, die de spreker(s) automatisch volgen, zorgen bijvoorbeeld voor dynamischer beeld en houden de aandacht van de kijker langer vast.
#4 De kosten zijn beheersbaar
Helaas. Een hybride event is niet goedkoper dan een offline event. Je organiseert immers twee evenementen tegelijkertijd: een on- en offline variant. Desondanks zijn de kosten voor een online variant vaak lager dan bij de offline variant. Je hoeft immers geen extra zaalcapaciteit te huren of eten en drinken te verzorgen voor deze gasten.
#5 Realiseer meer inkomsten
Hybride evenementen bieden ook kansen voor meer inkomsten. Je hebt immers een groter bereik! Dergelijke voordelen zijn erg interessant voor – bijvoorbeeld – sponsoring en kunnen jouw organisatie dus mogelijk extra inkomsten opleveren.
#6 Genereer interessante inzichten en data
Eén van de grote voordelen van een online event is data. Je kunt zo veel meer interessante inzichten en data genereren over je bezoekers en hun deelname aan het event. Bij een hybride evenement kun je data verzamelen over de online bezoekers én deze combineren met mogelijk kwalitatieve inzichten van je fysieke publiek.
#7 Het event gaat ook naderhand door
Voor een hybride event regel je het liefst niet alleen een goede livestream, maar ook een effectief, online event platform. Zo kun je professionele opnames delen met je bezoekers. Dit is heel waardevol.
Je bezoekers kunnen bijvoorbeeld (delen van) de sessies terugkijken en de content opnieuw bekijken. En zo blijven de onderwerpen leven – ook na het event. Ook kun je de content die je zo hebt geproduceerd achteraf delen met je publiek voor een langere binding. En die mooie beelden? Die kun je eventueel weer inzetten ter promotie van je volgende event.
Meer informatie?
Twijfel je over de juiste vorm voor jouw volgende evenement: fysiek, online of hybride? We staan graag voor je klaar! Ook hebben we diverse producten die helpen om jouw hybride evenement tot een nóg groter succes te maken. Je kunt altijd vrijblijvend contact met ons opnemen.