MakerSpace
Alle inspiratie en expertise die aanwezig is op het festival gelijk gebruiken voor een ontwerpvraagstuk in jouw eigen praktijk? Doe dan mee aan de Makerspace!
In de Makerspace werk je aan een ontwerp als oplossing voor een vraagstuk rondom ‘leren van toetsen’ van jouw eigen opleiding of instelling. Denk bijvoorbeeld aan: ‘hoe kunnen we studenten gedurende jaar 1 stimuleren feedback van de ene cursus naar de andere cursus mee te nemen?’, of: ‘hoe kan feedback en beoordeling tijdens de stage meer waarde krijgen in het leerproces op school?’, of: ‘hoe kunnen we de feedbackgeletterdheid van onze studenten vergroten?’.
Hoe gaat het in z'n werk?
We starten samen om 9.45 uur, vóórdat de eerste sessies van het Festival programma beginnen, met het verhelderen van je ontwerpvraagstuk. Op basis daarvan bepaal je welke sessies gedurende het festival jou gaan helpen in het maken van je ontwerp. Vervolgens neem je gewoon deel aan die sessies, zoals elke bezoeker.
Gedurende de dag blijft de Makerspace bestaan. Je kunt hier je inspiratie vanuit de sessies verwerken in je ontwerp. Ook kun je andere ‘makers’ ontmoeten en met elkaar meedenken.
In de laatste sessieronde van de dag komen we weer samen. We nemen dan tot 17.00 uur de tijd om aan het ontwerp te werken. Ook zijn er experts (bekenden van het Platform) aanwezig die feedback geven op je ontwerp.
Workshop keuzesuggesties
Workshops waarvan wij denken dat die inspiratie kunnen bieden voor de ontwerpvraagstukken in de MakerSpace, hebben we gepland in ronde 1 en 2 van het festivalprogramma. Ook de demonstraties kunnen interessante inzichten opleveren.
Workshopronde 1
- Ontwerp een plan voor formatief handelen, door Eline den Tuinder & Janneke van der Steen (HAN)
- Ontwikkelingsgericht toetsen: van hip naar happening, door Mieke Willering & Sanne Hayes (Hogeschool van Amsterdam)
- Navigeren door je leerproces, door Brigit Kolen & Fieke Tychon (Fontys)
- Incorporating feedback literacy in curricula, door Hanneke Wiltjer & Christel van den Hooven (HZ University of Applied Science) [ENG]
- Single-point rubric: reliable and valid?, door Vincent Grit (Corlaer College) [ENG]
Workshopronde 2
- Hoe stimuleer je de waardering van peerfeedback door studenten?, door Inge Rinkje de Jager (Student Open Universiteit)
- Vanuit een inspirerend voorbeeld in gesprek over toetsen van inter-/transdisciplinaire samenwerking, door Annelies Ranzijn & Bob Götte (Hogeschool Inholland)
- Coach/docent interventies voor het stimuleren van feedbackzoekend gedrag, door Suzan van Ierland & Niels Bohmen (HAS)
Tip!
Meld je samen met een collega aan voor deze Makerspace, zodat jullie samen aan het ontwerp kunnen werken en bij meerdere sessies tegelijk inspiratie kunnen ophalen.
Wil je meedoen?
Meld je dan aan via dit formulier. Hier laat je ook weten wat het ontwerpvraagstuk of het thema is waar je mee de slag wil en of je alleen deelneemt of samen met een collega (zodat wij jullie individuele aanmeldingen aan elkaar kunnen koppelen).
Festival Leren van toetsen 2024
Registratiewebsite voor Festival Leren van toetsen 2024Festival Leren van toetsen 2024info@lerenvantoetsen.nl
Festival Leren van toetsen 2024info@lerenvantoetsen.nlhttps://www.aanmelder.nl/festivallerenvantoetsen2024
2024-06-07
2024-06-07
OfflineEventAttendanceMode
EventScheduled
Festival Leren van toetsen 2024Festival Leren van toetsen 20240.00EUROnlineOnly2019-01-01T00:00:00Z
UP EventsUP EventsTom Schreursweg 8 1067MC Amsterdam Nederland