Jubileumboek
Een vlinderslag die een storm veroorzaakt. Met deze metafoor wordt aangegeven dat kleine gebeurtenissen grote effecten kunnen hebben. De oprichting van Platform Leren van toetsen in 2013 is zo’n kleine gebeurtenis, die op het conto komt van twee (destijds) jonge onderwijskundigen. Het doel: de aandacht vestigen op toetsen als instrument om leren te stimuleren. Daartoe zijn de afgelopen tien jaar vele enthousiaste beleidsadviseurs, docenten, studenten en onderzoekers namens Platform Leren van toetsen aan de slag gegaan in de eigen onderwijspraktijk. Zij hebben materialen (door)ontwikkeld en passend gemaakt voor hun context, onderzoek gedaan en hun inzichten en innovaties gedeeld. Waartoe dat allemaal heeft geleid, blijft vaak onder de radar. Met deze speciale jubileumuitgave brengen we deze verborgen effecten in beeld en bieden we ook deze inzichten een podium.
Dit boek is een verzameling van inspirerende voorbeelden en theoretische verdieping over formatief toetsen, studenten betrekken bij toetsen, programmatisch toetsen, feedbackcultuur, en student- en docentfeedbackgeletterdheid in het Nederlandse hoger onderwijs. Een onmisbaar naslagwerk over de ontwikkelingen van de afgelopen tien jaar en over de voortzetting hiervan in de toekomst.
Auteurs
Bijdragen in het boek zijn verzorgd door:
- Liesbeth Baartman (Hogeschool Utrecht)
- Irene Biemond (Hogeschool Van Hall Larenstein)
- Judith Gulikers (Wageningen Universiteit)
- Henderijn Heldens (Zuyd Hogeschool)
- Loek Herberts (Fontys Hogeschool)
- Desirée Joosten-ten Brinke (Universiteit Maastricht)
- Marleen Kaijen (Hogeschool Arnhem en Nijmegen)
- Renske de Kleijn (UMC Utrecht)
- Job Lafeber (Hogeschool Leiden)
- Wendy Peeters (Hogeschool Utrecht)
- Tamara van Schilt-Mol (Hogeschool Arnhem en Nijmegen)
- Dominique Sluijsmans (Hogeschool Rotterdam)
- Debby Weerlink (Fontys Hogeschool)
Redactie
- Martijn Leenknecht (HZ University of Applied Science)
- Martje Köhlen (Hogeschool Inholland)
- Simone Kooij (ROC van Amsterdam)
- Els Roskam-Pelgrim (Avans Hogeschool)
- Anne Potters (Hogeschool Rotterdam)
Vormgeving
- Grafisch Lyceum Utrecht
Hoe kom ik aan een exemplaar?
Het boek 'Leren van toetsen in het hoger onderwijs' wordt gepresenteerd op het Festival Leren van toetsen 2024, waar de hard-copy versie tegen een gereduceerd tarief van €10,- te krijgen is. Het is mogelijk om vooraf een exemplaar te reserveren bij aanmelding voor het festival. Je ontvangt dan bij binnenkomst een voucher, waarmee je het boek na de presentatie kunt ophalen.
Het boek is na 7 juni via de website van Platform Leren van toetsen verkrijgbaar als pdf (gratis) en hard-copy versie (€12,50 excl. verzendkosten).
Festival Leren van toetsen 2024
Registratiewebsite voor Festival Leren van toetsen 2024Festival Leren van toetsen 2024info@lerenvantoetsen.nl
Festival Leren van toetsen 2024info@lerenvantoetsen.nlhttps://www.aanmelder.nl/festivallerenvantoetsen2024
2024-06-07
2024-06-07
OfflineEventAttendanceMode
EventScheduled
Festival Leren van toetsen 2024Festival Leren van toetsen 20240.00EUROnlineOnly2019-01-01T00:00:00Z
UP EventsUP EventsTom Schreursweg 8 1067MC Amsterdam Nederland