Workshops
Studenten van de minor Data Driven Solutions, Economie Digitaliteit & Ethiek, Marketing in de online wereld en Digital Humans CMI hebben onderzocht hoe een Gen AI-toepassing van waarde kan zijn binnen een sector en rondom een specifieke vraag. Met de verzamelde inzichten hebben zij een onderbouwde oplossing en customized Gen AI-prototype ontwikkeld die zij zullen presenteren tijdens de workshops.
Neem je eigen telefoon of laptop mee om de AI toepassingen zelf te kunnen ervaren. Hou er rekening mee dat hier privacy risico's aan verbonden kunnen zijn.
Disclaimer
Deze workshops introduceren een proof of concept (POC) van een AI-gebaseerde tool, ontworpen om te demonstreren hoe technologie kan bijdragen binnen verschillende sectoren. Deze tools zijn geen volledig ontwikkelde, gelanceerde of operationele bots, maar voorbeelden om de mogelijkheden te illustreren. Alle inhoud en interacties binnen deze demonstratie zijn bedoeld voor educatieve en informatieve doeleinden. De tools bieden geen professioneel medisch, psychologisch of juridisch advies. Voor daadwerkelijke hulp of ondersteuning raden we altijd aan contact op te nemen met een gekwalificeerde professional of erkende organisatie.
Workshops ronde 1 (10.15 - 11.00 uur) en ronde 2 (11.15 - 12.00 uur)
Digitaal Dialoog: Chatboxondersteuning voor leraren binnen het speciaal onderwijs
Branche: Onderwijs | Lokaal: KZ.C3.180
Door studenten: Dominique, Kees, Glenn, Jelle en Quinn (groep N)
Ons prototype chatbot is er om docenten te ondersteunen bij het oplossen van uitdagingen die komen kijken bij het werken met leerlingen met speciale behoeften. Hierdoor kunnen docenten efficiënter en doelgerichter te werk gaan.
Patiëntgesprekken oefenen voor fysiotherapeuten (in opleiding)
Branche: Zorg | Lokaal: KZ.C3.190
Door studenten: Julia, Nizar, Nils, Ferdi, Nasreddien (groep A)
Ben jij een junior fysiotherapeut of nog in opleiding? Met onze AI-tool oefen je zelfstandig realistische patiëntcasussen, zonder afhankelijk te zijn van een oefenpartner. Deze tool biedt een veilige en gecontroleerde leeromgeving, zonder externe webtoegang. Dit is een proof of concept. Help ons met jouw feedback om dit concept verder te ontwikkelen!
Sporten met een buddy: Hoe Dynamic Dan jongeren inspireert om te bewegen...
Branche: Overheid | Lokaal: KZ.C3.210
Door studenten: Nino, Jonas, Benthe, Luc (groep O)
Ontdek hoe je jongeren van 12 tot 17 jaar kunt motiveren om meer te bewegen met ons prototype Dynamic Dan! Deze workshop toont je hoe technologie kan inspireren tot een actieve levensstijl, het plezier van sporten terugbrengt en jongeren ondersteunt in hun sportieve reis. Sluit je aan en maak een positieve impact op hun gezondheid!
Barbie, de digitale collega: Slimme AI voor efficiënte Interne Communicatie
Branche: Communicatie | Lokaal: KZ.C3.220
Door studenten: Sergio, Nelio, Mia, Sam (groep H)
Ontdek hoe een AI-ondersteunde digitale collega kan helpen om interne processen te stroomlijnen, door het genereren en optimaliseren van bedrijfsrapporten. Door data te analyseren, kan onze assistent nieuwe inzichten bieden en helpen om complexe data simpel over te brengen. En dit allemaal vanuit je eigen digitale workspace, zoals Microsoft Teams. Een workshop over gemak in interne corporate communicatie.
JobMatcher: De kracht van AI in werving & selectie
Branche: Human Resource | Lokaal: KZ.C3.240
Door studenten: Anouk, Ritika, Ravish (groep G)
Ontdek hoe onze AI-tool actief kan bijdragen aan het verminderen van discriminatie en vooroordelen. Onze zorgvuldig ontworpen AI prototype helpt je om een objectiever en eerlijker selectieproces te creëren. Probeer de tool direct uit en ontdek handige tips en tricks. Ideaal voor HR-professionals die willen innoveren, efficiëntie willen verhogen en een inclusieve werving en selectie willen bevorderen.
Efficiënt Toetsen Nakijken met AI: Slimme Hulp voor Docenten in het VO
Branche: Onderwijs | Lokaal: KZ.B3.120
Door studenten: Thijs, Coen, Elisha, Mark (groep K)
Ontdek hoe het prototype AI het nakijkproces versnelt en vereenvoudigt! Dit model koppelt gelijkwaardige antwoorden van leerlingen, zodat docenten efficiënter kunnen beoordelen. Leer hoe AI je helpt om nauwkeuriger en consistenter te corrigeren, terwijl je tijd bespaart en het werkplezier vergroot.
AI Assistentie in de Bibliotheek
Branche: Overheid | Lokaal: KZ.D4.220
Door studenten: Hajar, Tommy, Joa, Delphin (groep R)
De digitale chatbot helpt bezoekers van de bibliotheek met praktische vragen. Zoals de locatie van faciliteiten en boekaanbevelingen. Door direct antwoord te geven op veelgestelde vragen, maakt de chatbot de bibliotheekervaring toegankelijker en interactiever, en speelt het in op de moderne behoeften van bibliotheekbezoekers.
Kan AI worden ingezet voor verbetering van wondzorg?
Branche: Zorg | Lokaal: KZ.D4.175
Door studenten: Jort, Burcu, Luuk, Ceyda, Rosa (groep B)
Kan AI worden ingezet voor verbetering van wondzorg, waarbij AI ondersteunt door geautomatiseerde wondanalyse, documentatie en beslissingsondersteuning? De chatbot biedt real-time adviezen, verhoogt de nauwkeurigheid van beoordelingen en helpt zorgverleners bij snelle behandelingskeuzes, waardoor workflows worden gestroomlijnd en de zorgkwaliteit in kritieke situaties verbetert.
Efficiënt inwerken van nieuwe docenten met AI
Branche: Human Resource | Lokaal: KZ.B3.127
Door studenten: Kevin, Nick, Joshua, Luuk (groep F)
Wij bieden een workshop aan over een door ons ontwikkelde AI-chatbot die speciaal is ontworpen om nieuwe docenten te informeren en ondersteunen tijdens hun inwerkproces. Deze chatbot levert gerichte antwoorden, praktische hulp en begeleiding bij trainingsmodules, waardoor de onboarding soepeler en efficiënter verloopt.
Workshops ronde 3 (13.00 - 13.45 uur) en ronde 4 (14.00 - 14.45 uur)
Zelfreflectie naar een Hoger Niveau met de Reflectie Chatbot
Branche: Onderwijs | Lokaal: KZ.C3.180
Door studenten: Niels, Patrick, Roy, Marc (groep L)
Tijdens deze workshop presenteren we de Reflectie Chatbot, ontwikkeld om het reflectieproces in het hoger onderwijs te ondersteunen. Ontdek hoe de chatbot structuur en begeleiding biedt om de kwaliteit van reflecties te verbeteren. Deelnemers krijgen de kans om de chatbot zelf uit te proberen en te ervaren hoe deze bijdraagt aan persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Hoe kan AI leerkrachten en leerlingen ondersteunt in groep 6, 7 en 8
Branche: Onderwijs | Lokaal: KZ.C3.190
Door studenten: Olivier, Helin, Remzi, Sebastiaan (groep M)
Maak kennis met een innovatieve AI-tool voor het basisonderwijs. Om de leerlingen in groep 6, 7 en 8 een eigen hulpje te geven en de docenten te ontzien van veel gestelde vragen. Tijdens het individueel werken, hebben wij voor de leerlingen een AI-hulpje gecreëerd. Volledig geïnstrueerd om hen van dienst te zijn bij de vragen die zij hebben!
Kan AI een rol spelen in de behandeling van alcoholverslaving?
Branche: Zorg | Lokaal: KZ.C3.210
Door studenten: Tom, Reajel, Yifan, Marien (groep D)
In deze workshop verdiepen we ons in de impact van kunstmatige intelligentie op de zorg voor alcoholverslaving. We onderzoeken AI-toepassingen in diagnostiek, gepersonaliseerde behandeling en terugvalpreventie. Daarnaast zullen we ons prototype Bright presenteren, een chatbot voor alcoholverslaafden. Als laatste komt een stukje ethiek aan bod.
De Toekomst van Employee Experience: Chatbot of Collega?
Branche: Human Resource | Lokaal: KZ.C3.220
Door studenten: Maria, Wessel, Marnix (groep E)
Ben jij klaar om je onder te dompelen in de toekomst van HR? Stap binnen in een interactieve, verrassende workshop waar je niet alleen leert, maar ook discussieert, brainstormt en zelfs… debatteert! Ontdek hoe technologie, zoals een empathische HR-chatbot, het werkklimaat kan transformeren en de werkbetrokkenheid naar een hoger niveau kan tillen.
Sneller en eenvoudiger studeren met AI
Branche: Overheid | Lokaal: KZ.C3.240
Door studenten: Mees, Rick, Emilia (groep Q)
Exam Maker AI ondersteunt studenten om sneller en efficiënter leren door studiemateriaal automatisch met AI om te zetten naar multiple-choice vragen. Upload eenvoudig een foto, PDF of PowerPoint, en ontvang direct een test om je kennis te toetsen. Zo kun je beter studeren en leerstof sneller verwerken met behulp van AI, zonder eindeloos te hoeven lezen.
AI als privacy adviseur voor het onderwijs: Het creëren van een veilige leeromgeving
Branche: Overheid | Lokaal: KZ.B3.120
Door studenten: Abdul, Daphne, Job, Maurice, Rahma (groep P)
Wij hebben een AI-agent ontwikkeld die docenten en studenten van de Hogeschool Rotterdam ondersteunt met vragen over privacy en databeveiliging, zonder dat een privacy officer hiervoor nodig is. De generatieve AI draagt bij aan een veilige omgang met privacy en data binnen de onderwijsinstelling en heeft het potentieel om breder binnen de overheid ingezet te worden op privacyvraagstukken.
Medi: Jouw virtuele huisarts assistent?
Branche: Zorg | Lokaal: KZ.D4.220
Door studenten: Petra, Indigo, Joep, Ayaan (groep C)
"Ontmoet Medi, de AI-Medische Chatbot", ons nieuwe prototype digitale assistent voor huisartsenpraktijken. Medi helpt patiënten bij het beoordelen van symptomen en het plannen van afspraken. In deze workshop laten we zien hoe Medi werkt, hoe zij gesprekken voert en hoe zij de werkdruk vermindert, met ruimte voor vragen en mogelijkheid om Medi uit te proberen.
FitFinder - Jouw virtuele kledingstylist
Branche: Communicatie | Lokaal: KZ.D4.175
Door studenten: Nishikan, Joël, Rick, Mark (groep J)
Onze AI-gestuurde virtuele kledingstylist helpt klanten moeiteloos de perfecte outfit te vinden met gepersonaliseerde aanbevelingen. Dit verhoogt conversie en de gemiddelde bestelwaarde, terwijl minder mensen het onlineshoppen staken. Tijdens de workshop kunnen bezoekers hun ideale look samenstellen via de chatbot, voor een interactieve en inspirerende shopervaring.
Corporate communicatie : voorkom communicatie-irritatie met Corkerflow
Branche: Communicatie | Lokaal: KZ.B3.127
Door studenten: Sander, Eva, Maurice en Ernst (groep I)
Uitdagingen identificeren, vragen stellen en vooral veel e-mails verwerken: de reguliere kantoorbaan van tegenwoordig is een moeizaam bestaan. Met de opkomst van AI zijn er al talloze toepassingen, maar soms zie je door de bomen het bos niet meer. In deze workshop geven we jou handvatten om effectiever te werken, samen met een passende AI oplossing.
Duik in de wereld van Kunstmatige Intelligentie
Duik in de wereld van Kunstmatige Intelligentieai@hr.nl
Duik in de wereld van Kunstmatige Intelligentieai@hr.nlhttps://www.aanmelder.nl/ai-seminar
2024-12-13
2024-12-13
OfflineEventAttendanceMode
EventScheduled
Duik in de wereld van Kunstmatige IntelligentieDuik in de wereld van Kunstmatige Intelligentie0.00EUROnlineOnly2019-01-01T00:00:00Z
Nog niet bekendNog niet bekend